Lake Taupo tot Arthurs Pass

14 februari 2017 - Jacksons, Nieuw-Zeeland

Jeetje, het is al weer een week geleden dat we een blog geschreven hebben! (Het voelt als meer met de activiteiten die wij doen!)

Na lake Taupo (waar ik, Amarins, m gelukkig beter begon te voelen) zijn we door gereden langs de Tongariro (erg mooi plateau!) naar Flat Hills campsite voor een nachtje. De ochtend daarop zijn we doorgereden naar Wellington. (Leukere stad dan Auckland) na wat struinen en shoppen, veel vintage winkels!, hebben we de camper geparkeerd aan het strand 7 km buiten de stad. Bij een winderig, maar mooi uitkijkpunt!

De volgende dag hebben we voor de boottocht naar het zuidereiland om drie uur het museum van Wellington bekeken (voor de hollanders: gratis!) genaamd te papa. Daarna zijn we naar een uitkijkpunt bij de botanische tuinen geweest en toen richting boot!

Na een mooie boottocht kwamen we rond half negen aan bij Picton, waar we wederom de camper in de buurt van Blenheim op het strand op een gratis kampeerplek hebben geparkeerd. De volgende ochtend zijn we via een proeverij op een wijngaard (Baden) naar Kaiteriteri gereden in het Abel Tasman nationaal park. Onderweg hadden we een mooie route, oa door Nelson heen.

De dag erop zijn we, we zijn de dagen hier een beetje kwijt dus geen idee welke dag, met een watertaxi afgezet op een van de stranden van het Abel Tasman np waar we een supermooie route hebben gewandeld met blauwe stranden!

Vanuit het abel tasman np zijn we naar lake Rotoroa gereden waar ik, Amarins, de luifel van de kamper heb gereden (oepsie! Gelukkig zijn we verzekerd!!) lake Rotoroa was verder erg mooi, maar niet te wezen ivm de sandflies. Nasty little buggers!

Vanuit lake Rotoroa zijn we verder gereden naar de westkust, naar Westport, waar we in nat weer bij Cape Foulwind de zeehondenkolonie gezien hebben. De volgende dag, nog steeds nat, zijn we naar Punakaiki (de pancake rocks) geweest. Echt super!! En door gereden naar Greymouth voor een bierproeverij en rondleiding bij Monthieths. We hebben de camper geparkeerd bij Dilmans dam, ook erg mooi! Haha.

Vandaag zijn we van daaruit naar Arthurs pass gereden, waar we eerst een hike hebben gedaan van ongeveer 1.5-2 uren ik Bealys track en later zijn we naar de Devils punchbowl waterfall geweest. Wat een natuurgeweld!

we staan nu op een heerlijke, betaalde, camping genaamd Jacksons retreat. Morgen gaan we hier in de buurt nog een hike doen en dan gaan we richting de gletsjers!

(foto's op onze instagrams!)

1. Piet en cora:
    14 februari 2017
    Jullie vervelen je niet. Wat een indrukken.
  2. Fokje:
    14 februari 2017
    Lekker reisschema! Ik ben benieuwd naar alle verhalen.
  3. Hendrika:
    16 februari 2017
    Jeetje!! Wat een bevenissen! Kan me voorstellen dat de dagen heel snel gaan.
    Nu maar niet richting Christchurch zag dat er flinke bosbranden zijn in die buurt!

Veel plezier!