Wanaka tot de vliegreis terug

5 maart 2017 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Hallo iedereen,

De 17e zijn we na het reisverhaal nog heerlijk uit eten geweest in Wanaka. Daarna hebben we de camper geparkeerd op een camping in de buurt. De volgende dag zijn we vanuit Wanaka via Arrowtown (een mooi historisch mijnwerkersstadje) naar Christchurch gereden. Daar hebben we de stad bekeken, de botanische tuinen en heeft Amarins vanaf Coronet Peak een paragliding sessie gedaan (heel gaaf!). Die avond hebben we op een gratis camping in Lumsden gestaan, een oud trein station, met heel veel (duitse) backpackers in stationcars!

Vanuit Lumsden zijn we naar Manapouri gereden. Daar hebben we de volgende dag gewandeld. Welmoed en Bowe hebben een stevigere tocht uphill gemaakt en Amarins en Ruurd hebben een klein deel van de Keppler track gelopen. Erg mooi!

De dag daarna hebben we de doubtfull sound cruise gemaakt, waarbij je eerst over Lake Manapouri gaat, vervolgens met een bus in the middle of nowhere rijdt en daarna door de Doubtfull fjord gaat met de boot. Ook dit was erg mooi, hoewel er veel wind stond en het regenachtig was.

Daarna zijn we vanaf Manapouri naar Brighton, aan de andere kant van het land, gereden door een heel mooi landschap met rollende bergen en veel boerderijen. Central Otago. Hier stonden we op een camping bij een rugbyclub aan het strand, wederom erg mooi! De volgende dag zijn we Dunedin in geweest, een stad met een schotse geschiedenis en gebouwen.

Vanuit Dunedin hebben we de camper iets boven de stad in Warrington, wederom aan het strand, geparkeerd op een gratis campingplek. De dag daarop zijn we naar Oamaru (een klein stadje, leuke gebouwen) gereden en via Oamaru naar Omarama (in het binnenland) waar we op een camping gestaan hebben (meer was er ook niet). De dag daarna zijn we naar Twizel gereden en hebben we vanuit daaruit e.e.a geboekt. Die middag heeft Amarins een helikoptervlucht gemaakt over de gletsjers en langs Mount Cook heen. Welmoed en Bowe zijn wezen wandelen bij Tekapo. De volgende dag hebben we een wandeltocht gemaakt in de buurt van Mount Cook, bij Mount Cook Village, genaamd Hooker Valley Track. Hierbij kom je langs super mooie bergen, gletsjers en gletjsermeren!
Die avond stonden we aan Lake Pukaki, een heel mooi blauw meer met uitzicht op Mount Cook! De volgende dag hebben we een paardrijtocht van 2 uren gedaan, in de hot pools de spierpijn verlicht, bij Lake Tekapo (ja iedereen!) en weer bij Lake Pukaki gestaan.

De dag daarna zijn we vanaf Lake Pukaki naar Geraldine gereden. Vanuit Geraldine zijn we weer richting de kust naar Cheviot gereden, via de Cathedrals (een mooie steenformatie aan de kust). Daar heeft Amarins nog paard gereden op een paard van de eigenaresse van de camping (superlief!). De volgende dag zijn we vanuit Cheviot naar Akaroa gereden. Het plaatsje wat in november zo aangetast is door de aardbeving. Een heel leuk stadje waar het momenteel erg rustig is en de wegen erboven nog niet begaanbaar zullen zijn de komende jaren ivm de landslides. Daar hebben we gekanoed, een walvistocht gedaan en gewandeld.

Vanuit Akaroa, ik ben de dagen al kwijt, zijn we naar Sumnen Beach gereden, onder Christchurch, waar we de Sumnen grotten hebben bekeken en op het strand hebben gerelaxt. Daarna zijn we doorgereden naar een buitenwijk van Christchurch naar een camping. De volgende dag hebben we de Onara Zoo bekeken en een deel van de inheemse (bedreigde) dieren gezien. O.a. de kiwi, kea, eenden, etc... Gister hebben we de stad bekeken met zijn geweldige botanische tuin en kassen, de beschadigingen en werkzaamheden als gevolg van de aardbevingen (o.a. die in 2011) en de initiatieven zoals Re:Start (containerwinkels) die als gevolg van de aardbevingen zijn opgestart door de lokale winkels. En zijn we uit eten geweest in de Tannery, heerlijk eten en bier!

Vandaag leveren we de camper in, gaan we naar de AirBNB en kijken we nog wat rond en morgen is het op naar huis!
Ik heb vast wel wat activiteiten gemist in het bovenstaande verhaal, maar dit is de grote lijn. Tot over een paar dagen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Piet en cora:
    4 maart 2017
    Wat een mooie foto's. Prachtig land. Goede reis naar huis.
  2. Jolanda Reitsma-Lutjes:
    5 maart 2017
    Genieten zeg van jullie verhalen en foto's! Goeie reis naar Nederland!
  3. Fokje:
    5 maart 2017
    Prachtige foto's. Tot overmorgen.