Van Cathedral cove naar Lake Taupo

7 februari 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Het is weer een tijdje geleden dat we wat geschreven hebben, dit komt onder andere vanwege het drukke reisschema.

De dag na de blog zijn we s ochtends naar Cathedral Cove gegaan, een erg mooie uitgeholde rots aan het strand. Daarna hebben we wat boodschappen etc gedaan in Wai-nogwat en aan het begin van de avond zijn we naar Hot water beach gereden. Waar je bij eb in poelen van warm water, die door de magma verwarmt worden, kunt zitten. Erg mooi! Het leukste was nog de toeristen die met hun schepje een poel maken (net duitsers op ons strand ;)).

S avonds zijn we richting Tauranga gereden, waar we in het donker aankwamen op een gratis camping ongeveer 1 uur boven Tauranga. Aan een inham, heerlijk rustig! Super. Na wat rondkijken daar zijn we naar Omokoroa, een dorpje net voor Tauranga, gereden waar we Jacqui, David en Sofia hebben ontmoet. Amarins kent Jacqui via Paininmotion. Ze hebben een schitterend huis aan het strand en zijn supervriendelijke mensen! Wat een gastvrijheid!

De volgende ochtend zijn we vanuit Omokoroa vertrokken richting Matamata, waar Hobbiton is, hier zijn we niet in gegaan omdat de prijzen echt bizar hoog waren. Daarna zijn we doorgereden naar Rotorua. Waar je veel vulkanische activiteiten/geisers etc hebt. We hebben bij het ' dorp'/themapark Te Puia een rondleiding gedaan waar we geisers, modderpoelen die bubbelen, een echte kiwi-vogel en Maori rituelen hebben gezien. Omdat Amarins al een paar dagen alles behalve fit was zijn we langs een arts geweest. Het bleek dat ze naast haar jetlag een infectie heeft en we hopen dat de antibiotica snel aanslaan (op het moment dat ik deze blog typ gaat het iets beter, maar nog mwoa).

Na Rotoroa zijn we naar Lake Matoa (ofzo) gereden, dicht bij Rotorua, waar we op een gratis campsite aan het meer hebben geslapen. De volgende dag zijn we doorgereden naar Waitomo. Dit was een fikse rit maar zeker de moeite waard! De glowworm caves van Waitomo zijn echt absoluut magisch! Zo mooi!
Omdat we donderdagavond de boot nemen vanaf Wellington zijn we na de glowworm caves doorgereden naar Lake Taupo, naar een gratis campsite aan het water, waar we nu zijn.

We hadden hier graag de Tangariro Crossing gedaan, maar omdat Amarins niet fit is slaan we die over. Welmoed en Bowe zijn in de buurt aan het wandelen en Amarins en Ruurd zijn in het dorp. Omdat de waterpomp van de camper gisteravond kapot is gegaan staat de camper bij een garage. Als deze klaar is rijden we naar de .... watervallen en verder halverwege naar Wellington.

De foto's zal ik nu oploaden!

groeten!

1. Fokje:
    7 februari 2017
    Leuk om verslag te lezen. Amarins snel beter worden. Mooie foto's.
  2. Jolanda Reitsma-Lutjes:
    7 februari 2017
    Lieve Amarins: Beterschap!! Ik ben jaloers op jullie, wat een mooie reis!
  3. Piet en cora:
    7 februari 2017
    Amarins we hopen dat je snel opknapt. Het lijkt ons een hele belevenis om daar rond te trekken.
  4. Jenny de Jong:
    Hoi Ruurd, Amarins, Welmoed en Bowe,

Wat een mooie foto's en verhalen. Geniet er met volle teugen van! En Amarins, beterschap!
  5. Thijs Groenewoud:
    8 februari 2017
    Schitterende foto’s en al zoveel gedaan heb ik gelezen. Geniet ervan… en Amerins beterschap!
  6. Ingeborg:
    12 februari 2017
    beterschap Amarens! Nog vele mooie avonturen!!
    Ingeborg
  7. Wilma(sodexo):
    13 februari 2017
    He Ruurd en familie,

Leuk om jullie zo te kunnen volgen en foto`s te zien.
    Geniet er van ziet er top uit...