Arthurs Pass deel 2 en verder

17 februari 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Hoi allemaal,

Daar zijn we weer!

De dag na de blog zijn we een stukje terug gereden de pas weer in om bij Otira Valley een hele mooie, met stenen en watervalletjes gevulde, track te wandelen genaamd Otira track. Het eindigde bij een bruggetje over het water.

Daarna hebben we Tea and Scones gegeten/gedronken in een oud cafe wat vroeger een stop-over was voor koetsen, genaamd O'malleys (?). Het hele gebouw stond vol met mooie curiosa! Geweldig!

Vanuit hieruit zijn we verder gereden naar de westkust en richting het zuiden naar de gletsjers. Iets voor de gletsjers hebben we in Pukeko, het kleinste dorpje in NZ (6 inwoners), gestaan met de camper. De dag daarop zijn we naar Fox glacier geweest, eerst via lake matheson (een kleine track gelopen) (helaas zonder weerspiegeling van mount cook in het opppervlak), toen naar Gillespies Beach (een oud mijn werkers dorpje, waar nog 2 huizen en een begraafplaats van over is, met een heel mooi strand!). Bij Fox Glacier hebben we een wandeling gemaakt tot het uitzichtspunt en terug, super indrukwekkend, maar vooral de uitzichten vanuit Lake Matheson naar de gletsjer waren imposant! S avonds hebben we de camper geparkeert bij Monro Beach en na de pannekoeken zijn we het strand op geweest voor pinguin-spotten. Helaas geen pinguins, wel een mooie zonsondergang en allemaal green-stones (jade) gevonden!

Vanuit Monro Beach zijn we verder langs de kust naar beneden gereden en hebben we net voor Haast de camper op een gratis campeerplaats geparkeerd. Deze keer stonden we in een droge rivierbedding! Vannochtend, my birthday!, zijn we vanuit deze bedding richting Lake Wanaka gereden. Toevallig kwamen we voor Lake Wanaka nog de Blue Pools tegen! Erg mooi blauw water.

We zitten nu in het leuke en toeristische dorpje Wanaka in een internetcafe en gaan morgen verder richting Queenstown.

1. Piet en cora:
    17 februari 2017
    Nog gefeliciteerd. Hebben jullie nog iets meegekregen van de grote bosbrand op Zuidereiland?
  2. Aisyah:
    Prachtig allemaal!!!!
    Gefeliciteerd met je verjaardag buuf (Ruud welmoed en bowe ook gefeliciteerd )genieten van al de mooieste daar. Liefs
  3. Piet en cora:
    17 februari 2017
    Mooie foto's. Wat een prachtige natuur.
  4. Fokje:
    Prachtige natuur! Genieten
  5. Erik:
    19 februari 2017
    Mooie foto's weer. En nog gefeliciteerd! Gebak houden wij natuurlijk nog tegoed van jou :-)
  6. Treja:
    22 februari 2017
    Mooie foto's Ruurd en reisgezelschap! Veel plezier nog!
  7. Raymond:
    22 februari 2017
    Prachtig landschap en omgevingsfoto's!